27 Haziran 2013 Perşembe

AL DEDİM DAVULUNU DEDİM NEREYE GİDERSEN GİT DEDİM!

Mutlu Ramazanlar sana sayın okuyucum :))


Bu yazımda sizinde anlamış olduğunuz gibi ramazandan ve bende uyandırılmış olan yeni sinir akımlarından bahsedeceğim. Ninelerimizin,dedelerimizin,anamızın ya da babamızın her ramazan klasik olarak hiç değişmeden anlattığı bir şeyler vardır. Mesela;



  • Benim annem her ramazan ayı geldiğin anlatır. 17 yaşlarındayken tarlada çalışırlarmış. Ramazan ayının şimdiki gibi yaz ayına denk geldiği zamanlar. Hava sıcak olurmuş,onlar oruç tutmak zorunda olurlarmış çünkü köy gibi yerlerde eskiden oruç tutmamak ayıp sayılırmış bol bol dedikodun yapılırmış eh hal böyle olunca annem ve diğer insanlar zorla sevaba girerlermiş. Ben annemin zamanında olsam tek söyleyeceğim;olurdu.


  • "Eski Ramazanlarda" ramazan davulcusu olurmuş. Maniler söyler insanları uyandırırmış çünkü çalar saatleri yokmuş. Çalar saati geçtim saatleri bile yokmuş.diyorsunuz ,biliyorum ama ben.Oha diyorsunuz bunu da biliyorum ben ama doğru, annem ve babam anlatıyorlar bana. 



Anne ve babalar hep doğruyu söyler. Ebeveynlerimizin zamanında ramazan davulcuları çok işe yarıyormuş ama şimdi yaramıyor. Tek yaptıkları insanların beyinlerini sikmek. Bir de şöyle bir şey var ki ramazan davulcuları artık işi ilerlettiler arabanın arkasına oturup tındırı tındırı çala çala sokakları öyle geziyorlar, mani bile söylemiyorlar. Hadi çalsınlar bir şey demeyeceğim ama şerefsizler saat 2'de başlıyor yav. Gel de çıldırma! Ben 1'de yatıyorum zaten hava sıcak, yerime alış,yatağın soğuk bir yerini bul sonra mayış, uyu derken tam uyuyorum. Bir de ne duyayım? Uzaktan dan! dan! dan! davul sesi!! VE BENİM TEPKİM;


 Uyanıyorum okkalı bir küfür sallıyorum. Davul sesi bitene kadar küfrediyorum. Bitene kadar diyorum ilginizi çekmek isterim. Sorun şu ki bitmiyor. Ve ben elimde kesici bir alet ile sokağa çıkıp davulcuları kovalamak istiyorum. AYNEN BÖYLE:


 Uykusuz kaldığım için davulcular ile ilgili garip fikirlere kapılmaya başladım. 

     Bu ramazan davulcuları aslında insanları uyutmayıp dünyayı ele geçirmek istiyorlarsa. Tam insanlar uyuduklarında onlar davul çalmaya başlıyor eh ne oluyor insanlar uykusuz kalıyorlar. Zaten oruç tutanlar saf saf geziniyor bütün gün. Yorgun,uykusuz ve aç insan kitleleri oluşturup ilk önce bu geleneğin sürdüğü yerleri sonra tüm dünyayı ele geçirecekler!!! Aman Tanrıııııııım!!!!:




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder